شهدا راه را به ما نشان داده‌اند/ لزوم ایستادگی مقابل دشمن

معاون هماهنگ کننده دانشگاه پاسداری امام حسین (ع) گفت:هر شهید به طور متوسط سه بار در وصیت خود بر پیروی از ولایت تاکید کرده و لذا شهدا در وصیت خود راه را به ما نشان داده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رضا مازندرانی صبح شنبه در یادواره شهدای محله نوروزآباد گناوه با بیان خاطراتی از دوران حضور امام (ره) در پاریس گفت: انقلاب اسلامی ایران که تا امروز به اینجا رسیده به پشتیبانی ذات اقدس الهی بوده و هر کس تصور می‌کند که انقلاب اسلامی به راحتی به اینجا رسیده کاملاً در اشتباه است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با اشاره به نامه شهید بهشتی به امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۹ پیرامون دو بینش مختلف در کشور گفت: آیت الله شهید بهشتی در این نامه که ۴۰ سال پیش به امام (ره) نوشتند بیان کردند که دو بینش و دیدگاه در کشور داریم و نسبت به آنان رهنمود و راه حل پیدا کنید.

وی با اشاره به سخنان شهید بهشتی در این نامه ادامه داد: شهید بهشتی در این نامه بیان می‌کند که بینش اول در کشور معتقد است در برابر دشمنان می‌توان ایستاد و به نیروی الهی تکیه کرد و رو به جلو نگاه می‌کرد و نصرت خداوند را می‌بیند و مثل رهبر انقلاب یا شهید سلیمانی نامه فرمانده دشمن را باز نمی‌کند و آمریکا را با همه هیمنه دشمن قابل شکست می‌داند.

وی گفت: بینش اول باعث می‌شود تا در سراسر دنیا برای سردار شهید سلیمانی مراسم و مجالس برگزار کنند این بینش معتقد به عزت در دست خدا است.

مازندرانی بیان کرد: بینش دوم اگرچه دلش همین را می‌خواهد اما چون همه مختصات لازم برای طی کردن راه دشوار را ندارد در عمل لغزان است و به دیپلماسی معتقد است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) تصریح کرد: در بینش دوم اگر چه فرد مسلمان و به وحی و اسلام اعتقاد دارد اما لرزان و به اسباب مادی و علل ظاهری نگاه می‌کند و سیطره و قدرت دشمن را می‌بیند و چه بسا که در مقابل آن تسلیم و بیچاره شود.

وی اضافه کرد: در برهه کنونی اکثریت کشور به دست یک بینشی که معتقدند در مقابل دشمن مثل شروع جنگ تحمیلی می‌توان ایستاد و به سرسختی در برابر دشمنان است.

وی گفت: این دو بینش و دیدگاه از ابتدای خلقت بشر وجود داشته است و اگر موفقیتی در ۴۰ سال انقلاب داریم حاصل بینش اول است و اگر عدم موفقیتی داشتیم حاصل بینش دوم است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) بیان کرد: مردم شهید پرور ایران اسلامی باید بین این دو بینش انتخاب کنند که اگر انقلاب و اسلام و شادی روح شهدا را می‌خواهید باید دید شهدا چه می‌خواهند و البته انتخاب کرده‌اند.

سردار مازندرانی خاطر نشان کرد: شهدا زنده‌اند و در محافل ما حاضر و ناظر هستند و ما از محضر شهدا می‌پرسیم در مقابل هجوم بیگانگان چه باید کرد.

وی با بیان اینکه اگر شهدا اجازه به سخن گفتن داشتند چه می‌گفتند اضافه کرد: از ۲۳۰ هزار شهید انقلاب اسلامی ۷۳۰ هزار بار بر پیروی و تبعیت از ولایت فقیه در وصیت نامه شهدا تاکید شده است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: بنابراین هر شهید به طور متوسط سه بار راه را به ما نشان داده‌اند و بر پیروی از ولایت تاکید کرده و لذا وصیت اصلی شهدا به مردم تبعیت از ولایت فقیه است.

وی یادآور شد: همانگونه که رهبری از روح شهید سلیمانی تقدیر کردند و فرمودند: که بزرگترین بدرقه تاریخ در تشییع شهید سلیمانی با حضور ۲۵ میلیون نفر رقم خورد ما هم معتقدیم که شهدا زنده‌اند.

سردار مازندرانی افزود: شهدا در مجلس ما حاضر هستند و روح شهدا به ما و جامعه ما و انقلاب کمک خواهند کرد.

وی عنوان کرد: درود خدا بر ملت شهیدپرور ایران باد که خود را وامدار شهدا می‌داند و بعد از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی یاد و نام شهدا را زنده نگه می‌دارند.

مداحی و اجرای سرود از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود که به همت پایگاه مقاومت بسیج عمار یاسر، حوزه مقاومت بسیج نجف اشرف و سپاه انصارالحسین (ع) گناوه برگزار شد.

اخبار مرتبط